کهف اصحاب

*(فأووا إلی الکهف ینشر لکم ربّکم من رحمته)*

کهف اصحاب

*(فأووا إلی الکهف ینشر لکم ربّکم من رحمته)*

۳۱۳ امیر

به لطف و نصرت و عون و عنایت حضرت ولیّ المؤمنین و ربّ العالمین، الله (سبحانه و تعالی) و تحت توجّهات امام حیّ معصوم، حضرت مولانا ولیّ الله الاعظم، الحجّة بن الحسن المهدی (روحی فداه و عجّل الله فرجه) و در یادمان میلاد خورشید اهل بیت (علیهم السلام) و عالم آل محمّد (صلّی الله علیه و آله و سلّم) سیّد اهل توحید و سالار معارف حقّه الهیه، حضرت ابی الحسن علیّ بن موسی الرضا (علیهماالسلام) مراحل آماده سازی سایت 313 امیـر به پایان رسید و این سایت، آماده خدمت به جویندگان حقائق دین مبین می باشد

 

به تیمّن و تبرّک ولادت هشتمین وصی رسول خدا(ص) ساعت هشت امشب با هشت پست احیاشده از وبلاگ اصحاب کهف در خدمت دوستان خواهم بود و از این به بعد هم به تدریج به پستهای احیاشده از وبلاگ سابق اضافه خواهد شد فعالیت وبلاگ کهف اصحاب هم کماکان به همین نحو ادامه خواهد یافت بحول الله و قوّته

 

پست بعدی درباره ادامه مطالب مربوط به بدعت نیز تا شنبه خدمت دوستان ارائه خواهد شد ان شاء الله

نظرات 15 + ارسال نظر
[ بدون نام ] دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 16:22

به نام خدا.سلام.نوشته ی پایین(کامنت هیچ کی)راخواندم ویادکتاب آیات شیطانی افتادم.حالاشایدبگیدچه ربطی بین اراجیف این کامنت بامزخرفات وکفرهایی که درکتاب آیات شیطانی است وجودداره؟جالب این جاست که سلمان رشدی هم مثل این جناب آن قدردرعرفان پیشرفت کرده بودکه فرق بین شیطان وملائکه روبفهمه.ادعاکن.جناب هیچ کی۰ادعاکه کاری نداره.مدال شجاعت هم می گیری.این بنده ی خداداره افکاری روکه برضدروش معصومینه بیان می کنه اون وقت توبهش می گی داری جای شیطان کارمی کنی البته خیلی هم عجیب نیست این قرن شیطان شناس های عجیب زیادی به خوددیده.مثل سلمان رشدی. یکیشم تو.

هیچ کی دوشنبه 5 آذر 1386 ساعت 01:48

سلام:
بابا خودتو خیلی مهم دونستی.اینجوری که اون پایینه نوشته بودی مثل اینکه شیاطین جن و انس از دست تو اسایش ندارن. این حرفا چیه که مینویسی. بابا تو هم توی این عالم یه گوشه ایش رو گرفتی و چند تا لفظ و عبارت خوندی و چهار خط صرف و نحو یاد گرفتی و ... اونوقت اومدی داری حرفایی رو که هیچ وقت نفهمیدی و نخواهی فهمید برای خودت نقد میکنی بعدشم چهار تا بچه رو دور خودت جمع کردی و فکر میکنی که ... . البته خوبه . هرکسی باید توی عالم به یه چیزی مشغول باشه . شما هم با همینا مشغول باش. تا حالا چند تا ادم عرفان دون درست و حسابی رو دیدی که بیان و باهات بحث کنن؟ اونا که بیکار نیستن که چیزایی رو که تو مینویسی بخونن. یه عده بچه هم که عرفان دوستن و یه دوتا کتاب بیشتر نخوندن بعضی وقتا از حرفات ناراحت میشن و یه چیزایی برات مینویسن. حالا شما جدی نگیر . مطمئن باش که شیاطین کاری به تو ندارن. تو خودت بجای اونا توی این وب داری زحمت میکشی. ناراحت نشیها . عصبانی هم نشو . باشه !!!!!!

سلام.. ظاهراً متوجه بعضی مسائل نیستید و توهماتی دارید که البته خوب شد بیان کردید.. جهت اطلاع شما عرض کنم که منظور من از شیاطین انس، همان کسانی هستند که نسبت به روشنگری های وب قبلی، دچار خوف شده بودند و با جار و جنجال و جوسازی های بیهوده سعی کردند وب مسدود شود که شد (گرچه عدو شد سبب خیر به خواست خدا) الان هم آن شیاطین، بی کار ننشسته اند و هر از چندگاهی از طریقی (مثلاً ایمیل) تهدید می کنند که چنین و چنانت می کنیم و از این حرفها! این مطالب، مطالب بنده نیست و اگر شأنی دارد شأن معارف توحیدیه الهیه هست نه شأن بنده و شیاطین نیز از همین ناراحت اند و توطئه می کنند شاید در تفکر شما همه کسانی که به نحوی علاقه مند عرفان هستند و از سخنان بنده آشفته می شوند همه و همه بچه هستند و فقط شما در اعلی مراتب عرفان هستید که معانی مطالب عرفانی را فهمیده اید شاید معتقدید نه ما و موافقان ما و نه مخالفان ما که این همه با هم نزاع و تضاد داریم هیچ کدام عرفان را نفهمیده ایم و فقط این جنابعالی هستید که مفتخر به درجات علیین هستید و به قول خودتون عرفان دون درست و حسابی می باشید.. خب مبارکتان باشد! معراج رفتید یاد ما هم باشید.. موفق باشید

ققنوس شنبه 3 آذر 1386 ساعت 21:50 http://ya-mahdi85.blogfa.com

دلایل بیش از این هاست.
وقت نیست.
نمونه هایی ذکر کردم.
یا علی

سلام و ممنون بابت این همه زحمت که متحمل شدید.. اگر این مطالب را در راستای آن بحث چت مان آوردید باید عرض کنم که مطلب ریشه ای تر از این حرفهاست و با نقل چند عبارت از علامه مجلسی و کلینی و صاحب وسائل، حل شدنی نیست.. شما لطف کنید آن منابعی که عرض کردم را تهیه نمایید سپس روی بعضی مطالب آن، عرایضی خواهم کرد.. موفق باشید

ققنوس شنبه 3 آذر 1386 ساعت 21:49 http://ya-mahdi85.blogfa.com

مجلسی اول:

علی ای حال فالظاهر منهم النقل من الکتب المعتبره المشهوره. فاذا کان صاحب الکتاب ثقه یکون الخبر صحیحا. لان الظاهر من نقل السند الی الکتاب المشهور المتواتر مجرد التیمن و التبرک سیما اذا کان من الجماعت المشهورین کالفضیل بن یسار و محمد بن مسلم رضی الله عنهما فان الظاهر انه لا یضر جهاله سندیهما.

ترجمه:
به هر حال ظاهر کار ایشان این است که از کتاب های معتبر معروف احادیث خود را نقل کرده اند. بنابراین اگر صاحب کتاب مورد اعتماد باشد خبر صحیح خواهد بود. چون وقتی سندحدیثی را به کتاب مشهوری می رسانند ظاهر این است که فقط قصد تیمن و تبرک دارند به خصوص وقتی از افراد معتبری چون فضیل بن یسار و محمد بن مسلم باشد که در این صورت مجهول بودن سند آن ها ضرری به صحت حدیث نمی زند.
روضه المتقین 1/29.

ققنوس شنبه 3 آذر 1386 ساعت 21:48 http://ya-mahdi85.blogfa.com

مرحوم علامه مجلسی اول در مقدمه شرح خود بر (( من لا یحضره الفقیه )) می فرماید:

الظاهر صحه الاخبار التی ذکرها ثقه الاسلام فی الکافی و التی ذکرها الصدوق فی هذا الکتاب بشهاده الشیخین الاکملین بصحتها . . . فان الظاهر ان الشیخین نقلا جمیع ما فی الکتابین من الاصول الاربع مئه التی کان اعتماد الطائفه المحقه علیها. کما ذکره الصدوق صریحا و یفهم من کلام ثقه الاسلام ایضا.
بل الظاهر ان مرادهما بالصحه، غیر الصحه المتعارفه بین المتاخرین من صحه الطرق التی کان رواتها ثقات اعم من ان یحصل بالخبر العلم او الظن او لا یحصل شیئ منهما.
بل مرادهما القطع بالورود من المعصوم فیکون بمنزله قال الامام و سمعت منه کذا و حصول القطع لهم اما بتواتر الخبر او بضم القراین التی کانت حاصله لهم.
روضه المتقین ۱/۲۸.


ترجمه:

ظاهر این است که اخبار ثقه الاسلام در کافی و صدوق در من لا یحضرهمگی صحیح است.
چون این دو شیخ به صحت آن ها شهادت داده اند.
ظاهر این است که این دو، همه اخبار را از اصول اربع مئه که مورد اعتماد شیعه است نقل کرده اند. این مطلب را صدوق به صراحت فرموده و از کلام ثقه الاسلام هم فهمیده می شود.
الی آخر./


ققنوس شنبه 3 آذر 1386 ساعت 21:30 http://ya-mahdi85.blogfa.com

تفاوت اصطلاح قدما و متاخرین در مورد حدیث (( صحیح )):

قدما حدیثی را که مقارن و معتضد به جهاتی باشد که موجب وثوق و اطمینان به صدور آن شود صحیح میدانستند.
شیخ بهایی در کتاب مشرق الشمسین ضمن تصریح این مطلب شرایط صحت را نزد قدما بیان کرده./
شیخ حر در وسایل پس از نقل عبارات شیخ بهایی اضافه می کند:
ان اول من قرر الاصطلاح الجدید العلامه ( الحلی) قدس سره.
وسایل۲۰/۶۶.

بنابراین کلینی معنای صحیح را به معنای فوق به کار برده است.
شیخ حر پس از نقل عبارات کلینی در مقدمه کافی تصریح کرده:
(( فعلم ان کل ما فیه صحیح باصطلاح القدماء بمعنی الثابت عن المعصوم علیه السلام بالقرائن القطعیه اوالتواتر ))
وسایل۲۰/۶۴.
بعد از علامه حلی علما احادیث را به صحیح و حسن و موثق و ضعیف تقسیم کردند. و حدیث صحیح را حدیثی دانستند که سلسله سند آن افراد عادل ( حداقل ثقه ) و امامی مذهب باشند. اصحاب الاصطلاح الجدید قد اشترطوا فی الراوی العداله. نیز:
الصحیح عندهم ما رواه العدل الامامی الضابط فی جمیع الطبقات.
وسایل ۲۰/۱۰۱.
نکته مهم:
اصطلاح متاخرین با نادیده گرفتن قرائن و ضمایم خارجیه احادیث است در حالی که قدما با قرائن خارجیه حکم به صحت صدور حدیث می کردند.
مثلا احادیث منقول در اصول اربع مئه از نظر قدما که به آن ها دسترسی داشتند صحیح محسوب می شوند در حالی که چه بسا در اصطلاح متاخرین ضعیف یا مجهول تلقی شوند.
علت اختلاف بین قدما و متاخرین نزدیکی قدما به زمان حضور ائمه و دسترسی به منابع دست اول حدیثی است در حالی که متاخرین از آن محرومند./

ققنوس شنبه 3 آذر 1386 ساعت 21:10 http://ya-mahdi85.blogfa.com

با سلام:

شیخ بزرگوار کلینی در مقدمه کافی خطاب به کسی که او را برادر خود خطاب کرده می نویسد:

(( ذکرت ان امورا قد اشکلت علیک لا تعرف حقایقها لاختلاف الروایه فیها . . . و انک لا تجد بحضرتک من تذاکره و تفاوضه ممن تثق بعلمه فیها. . . من یرید علم الدین و العمل به بالاثار الصحیحه عن الصادقین علیهم السلام و السنن القائمه التی علیها العمل و بها یودی فرض الله عز و جل و سنه نبیه ( ص ) و قد یسر الله له - وله الحمد- تالیف ما سالت ))

مقدمه مولف.

مرحوم کلینی کتاب کافی را در پاسخ به نیاز کسانی که در تشخیص معارف دینی متحیر مانده اند تنظیم کرده تا دانش پژوه را از مراجعه به کتب دیگر بی نیاز کند.
بنابراین از نظر خود کلینی اسنادش به ائمه قطعی بوده و از آنچه نسبت به ایشان مشکوک بوده پرهیز کرده است. و این مطلب را خود ایشان به صراحت فرموده اند. بنابراین شکی باقی نمی ماند که قصد مرحوم کلینی این نبوده که هر حدیثی را در هر موضوعی هر چند که به صحت صدورش اعتماد نداشته باشد درکتاب خود بیاورد بلکه احادیث صحیح را جمع کرده است.

یک دوست جمعه 2 آذر 1386 ساعت 20:16

پسر جان نام خدا رو اول بیار بعد پیامبران و ائمه. این شرک که نام خدا رو بعد از مخلوقاتش بزبان بیاری.

در این پست، اول نام حضرت حق (جلّت اسمائه) ذکر شده و سپس نام بندگان صالحش فلذا متوجه نشدم منظورتان چیست پدر جان! در هر صورت موفق باشید

خادم الزهراء جمعه 2 آذر 1386 ساعت 14:46

ههههههههههههههه
بالاخره آقایان کار خودشان را کردند!و این حقیر در هجر مسدود شدم!!به علت توهین به سروران عارفم!!!
یه بحثی هم در همین خصوص باز کردند،میتونی ببینی!
میدونی علت مسدودیت چی بود؟؟
دیروز حوصله این حقیر سر رفته بوده،گفتیم یه بحث جدید باز کنیم،فکر کردیم و فکر کردیم،آخر به این نتیجه رسیدیم که هیچ بحثی بیشتر ازون من حیث لا یحتسب مزه نمیده!!
یه بحثی درست کردیم به نام السید القاضی والدوله البریطانیه الکریمه!!
و اون متن شما رو تعریب نمودیم،و شد آنچه شد!
و بر سرمان آمد آنچه بر سر شما آوردند!!!

لعنت خدا بر آن سروران!عارف که دین خدا به لجن عشق و نکبت عرفان آلوده اند و ادعای صلح کل شان را اتباع نادان شان به خوبی تفسیر نموده و می نمایند! یاعلی

طلبه امروزی جمعه 2 آذر 1386 ساعت 07:18 http://talabeh.blogsky.com

سلام
عیدتون مبارک!

سلام.. بر شما هم مبارک

سما سماواتی جمعه 2 آذر 1386 ساعت 01:39 http://smv.parsiblog.com

استاد گرامی سلام علیکم.

افتتاح سایت جدیدتون رو تبریک میگم. در پناه حق باشید و استوار.

اللهم عجل لولیک الفرج.

سلام بر شما خواهر گرامی.. زنده باشید.. یاعلی

خادم الزهراء پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 20:03

سلام علیکم...تبریک عرض میکنم...اول میلاد سلطان سریر ارتضاء رو...بعد هم افتتاح سایتتون رو....مال ما هم انشاءالله عن قریب آماده بشه...

سلام علیکم.. زنده باشید.. منتظر سایت شما هم هستیم عزیز.. یاعلی

فوتون پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 17:53

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
مبارک باشد ان شاءالله، خبر مسرت بخشی بود که به جد امروز حقیر را خوشحال نمود، مطمئنا عنایات ولی نعمت حقه مان حضرت سلطان ابالحسن علی بن موسی الرضا المرتضی را نباید نادیده گرفت.
امید که زمینه سازی باشد برای حضور و ظهور امیر سیصدو سیزده امیر، و کوثری باشد برای الفت و همگرایی دلها در یاری او.

پیشنهاد:
حتما از فونت Arial و مشتقات آن استفاده ننمایید بنظر بنده یکی از سخت ترین فونتها برای خواندن متن برای فارسی زبانان می باشد (فونت جاری ای که هم اکنون در سایت 313 امیر استفاده شده)
همین فونت وبلاگتون (Tahoma) مناسب می باشد و بعنوان فونت استاندارد ویندوز در تمام سیستم عاملهای مایکروسافت موجود می باشد.

درپایان نیز تبریکات مجدد بنده را پذیرا باشد.
التماس دعا
وعجل الله تعالی فی فرج مولانا صاحب الزمان
یاعلی

سلام علیکم.. ممنون از محبت تون.. درباره فونت هم در عمده مطالب سایت از تاهوما استفاده شده است و این صفحه که الان آنجا ملاحظه می کنید موقتی است.. محتاج دعا.. جعلنا الله و ایاکم من انصار الحجة الغائب و المستشهدین بین یدیه.. یاعلی

خادم الرضا علیه السلام پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 15:03 http://ala.mihanblog.com

سلام
انشاءالله که مبارک باشه و خدا توفیق نشر معارف حقه اهل بیت را بما عطا کنه : و جعلنی ممن یقتص آثارهم و یهتدی بهداهم.

سلام.. الهی آمین.. ضمناً ممنون از زحمات تون.. یاعلی

عبد پنج‌شنبه 1 آذر 1386 ساعت 15:01

پای ۱۲۴ هزار پیغمبر و ۱۴ معصوم رو کشیدید وسط برای سایتتون
مگه چه خبره ؟!!!
:D
بهر حال تبریک میگم.

شیاطین جن و انس که از بیان حقایق دین مبین در وبلاگ سابق، آشفته حال بودند و مداماً در حال جنجال و جوسازی، اینجا هم دست بردار نخواهند بود فلذا چاره ای نیست جز توکل بر خدا و توسل به اولیاء معصوم(ع) که خادم خود را در حفظ و عنایت خود قرار دهند.. ممنون.. یاعلی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد